Du har anledningen, vi har gaven! 🎁

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Ordre
Hvor er min ordre?

Som medlem kan du se statusen på din ordre under “Min side” på Gullfunn.no.

Når din ordre er sendt fra oss vil du motta en bekreftelse på mail om at ordren er sendt, og underveis i sendingen kan du følge pakkens reise via sporingslenken du finner i Posten appen eller mottar på e-post fra Posten.

Har du valgt "Utlevering i butikk - Gullfunn"? Da vil du ikke motta en sporingslenke fra Posten, men istedet motta en SMS fra butikken når pakken er klar til henting. Har du ikke fått SMS 3-5 virkedager etter du bestilte kan du kontakte kundeservice her

Kan jeg kansellere eller gjøre endringer på min ordre?

Nei, du kan dessverre ikke kansellere eller gjøre endringer på din ordre.

Vårt lager jobber utrolig raskt, så vi får ikke kansellert eller gjort endringer på din ordre etter bestillingen er lagt. Du kan benytte deg av din angrerett eller bytterett om du har valgt feil. Les mer om våre regler for bytte og retur her.

Hva gjør jeg om pakken min er blitt borte?

Om din pakke er blitt borte under sending kan ta kontakt med oss, så vi hjelper vi deg.

Levering
Hvor lang leveringstid har dere?

Vi leverer innen 3-5 virkedager i hele Norge. Vi sender dessverre ikke til Svalbard eller Jan Mayen. Spesialbestillinger, gifteringer fra moments by Pan Jewelry og bunadsølv har leveringstid på ca. 14 virkedager.

Hvilke leveringsmetoder kan jeg benytte meg av?

Du kan velge mellom tre forskjellig leveringsmetoder:

  • Utlevering i din valgte Gullfunn butikk (klikk og hent)
  • Hjemlevering
  • Pakke i postkasse eller på utleveringssted

Merk at om pakken din har en ordreverdi opptill 1 500 kr kan du velge om du ønsker din pakke levert til postkasse eller post i butikk. Er ordreverdien over 1500 kr blir pakken levert som Posten servicepakke til nærmeste Posten hentested.

Hva koster levering?

Prisen på levering varierer ut fra hvilket leveringsalternativ du velger:

  • Klikk og hent i butikk eller klikk og reserver i butikk: Fri frakt
  • Levering i postkassen eller nærmeste postkontor/post i butikk: 59kr (Fri frakt på ordre over 800 kr for Gullvenner)
  • Hjemlevering: 139kr
Hvordan kan jeg reservere en vare i butikk?

Om du ønsker å reservere en vare i en av våre fysiske butikker og hente samme dag, velger du Reserver i butikk på produktsiden. Du kan da hente varen så fort du har fått melding fra din valgte butikk at varen er klar til henting. Varen kan kun hentes i butikkens åpningstid. Din ordre er reservert under ditt navn i 2 virkedager fra du mottar SMS om at ordren er klar.

Reservasjonen er kostnadsfri og du betaler for varen når du henter den i din valgte butikk.

Betaling
Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

Hos oss har vi flere betalingsmetoder slik at du kan velge den metoden som passer deg best. Du kan velge å dele opp betalingen eller betale senere med Klarna, benytte vipps, debit- eller kredittkort eller gavekort fra Gullfunn.

Når trekkes betalingen fra konto?

Når du legger en nettordre hos oss vil beløpet blir reservert på din konto og trukket først når varen blir sendt. Har du benyttet deg av Klarna vil du finne all informasjon på deres sider.

Betalingen blir avvist. Hva gjør jeg?

Hvis du betaler med Vipps eller debit/kredittkort og du opplever problemer med betalingen anbefaler vi deg først å sjekke saldoen på din konto.

Betaler du via Klarna så kan du å ta direkte kontakt med Klarna kundesenter.

Om du fortsatt opplever problemer – ta kontakt med vår kundeservice.

Kan jeg betale med gavekort?

Ja, du kan betale med gavekort i alle våre fysiske butikker og på gullfunn.no.

Bytte og retur
Hvordan bytter jeg en vare?

Du kan bytte Gullfunn produkter uavhengig om du har kjøpt varen i vår nettbutikk eller i en av våre fysiske butikker. Det er kun mulig å bytte varer i fysisk butikk, og du kan kunne bytte i et annet produkt/størrelse eller få en tilgodelapp. Merk at spesialbestillinger og graverte produkter ikke omfattes av muligheten for bytte og angreretten. Dette gjelder blant annet gifteringer og smykker fra Moments by Pan Jewelry, da disse støpes etter bestilling. Brudekjoler kan heller ikke byttes.

Varen(-e) du skal bytte må være ubrukt, og i samme stand og emballasje som da du mottok den/dem. Du har 30 dagers byttemulighet fra dagen du mottok din(-e) produkter fra oss. Husk å ta med deg kjøpsbevis/byttelapp eller vise til din ordrebekreftelse for å gjennomføre byttet.

Har du handlet i vår nettbutikk har du også 30 dagers angrerett. Varen(e) må returneres til vårt lager innen 30 dager fra du mottok den/dem, og de må være ubrukt og i samme stand som da du mottok den/dem.

Hvor lang er byttefristen?

Du har 30 dager byttefrist fra du har kjøpt/mottatt varen.

Merk at spesialbestillinger, produkter som er gravert etter eget ønske, brudekjoler og gifteringer fra Moments by Pan Jewelry ikke kan byttes eller returneres.

Hvordan returnerer jeg en vare?

For deg som har handlet på Gullfunn.no har du 30 dagers angrerett. Angreretten gjelder fra du mottok varene fra oss, og de må leveres tilbake i samme stand som da du mottok dem.

Det er ingen angrerett på varer kjøpt i fysisk butikk. Varer kjøpt i fysisk butikk kan byttes innen 30 dager, og kan byttes til et annet produkt eller en tilgodelapp.

Tips: Er du Gullvenn kan du enkelt registrere returen under Mine Sider for bedre oversikt og sporing.

Ønsker du å benytte deg av angreretten kan du se hvordan her.

Når får jeg pengene tilbake for min retur?

Når ordren din er mottatt tilbake på vårt lager vil du få en bekreftelse på mail, og du vil motta din refusjon til samme konto innen ca. 10 virkedager. Om du ikke har betalt fakturaen hos Klarna vil denne bli slettet.

Koster det noe å returnere varene hos dere?

Ja, det koster å returnere dine varer. Beløpet for forsendelsen varierer utfra hvilken leverandør du benytter når du returnerer varen(e). Du som kunde er ansvarlig for din retur og kan fritt velge hvilken leverandør du benytter, men vi anbefaler at du bruker Posten.

Vi har en returkostnaden på 59 kr, som håndteres sammen med returprosessen og blir trukket direkte fra din ordre.

Gullvenn-medlemmer kan enkelt registrere returen under Mine Sider for bedre oversikt og sporing. Hvis du ikke er medlem, anbefaler vi at du registrerer din retur her, slik at din forsendelse blir sporet.

Reklamasjon
Hvor lang reklamasjonstid har jeg?

Varer kjøpt hos Gullfunn har 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, eller 5 år dersom produktet er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år. Slitasje og skader forårsaket av feil eller mangelfullt vedlikehold dekkes ikke av reklamasjonsretten.

Klokker kjøpt hos Gullfunn har også 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, men noen klokkeleverandører har garantier utover dette.

All informasjon tilknyttet reklamasjon og dine rettigheter som forbruker kan du lese her i forbrukerkjøpsloven.

Hvordan reklamerer jeg på et produkt?

Bor du i nærheten av en av våre Gullfunn butikker anbefaler vi å ta med varen til en butikk slik at de kan hjelpe deg videre. Dette gjelder varer kjøpt både på nett og i fysisk butikk. Husk å ta med deg kjøpsbevis i form av kvittering, byttelapp eller ordrebekreftelse.

Om du bor langt unna en av våre Gullfunn butikker, ta kontakt med vår kundeservice så vil vi hjelpe deg videre med din reklamasjon.

Service
Jeg ønsker å justere størrelsen på min ring. Kan jeg gjøre dette hos dere?

Ja, dette kan du gjøre hos oss!

Har du kjøpt ringen hos Gullfunn tilbyr vi gratis målforandring innen 30 dager, samt 30 dagers bytterett til en annen størrelse. Vi dekker kostnaden for målforandring opptil 3 størrelser opp og 3 størrelser ned, men merk at det ikke er alle ringer som kan målforandres 3 størrelser. Dersom ringen er kjøpt på kampanje koster målforandring 350kr.

Om du har en ring som ikke er kjøpt hos oss kan alle våre butikker hjelpe deg videre med størrelseregulering, og du kan også be om et prisoverslag!

Jeg har smykker som trenger reparasjon, kan dere hjelpe meg med det?

Da kan du besøke en av våre fysiske butikker som sitter med god kunnskap og er klare til å hjelpe deg videre! Hos butikken kan du også be om et prisoverslag på hva en reparasjon vil koste.

Våre butikker kan også ta imot bestillinger på smykker, om du ønsker å smelte om eller et skape et eget spesiallagd design!

Bytter dere batterier på klokker?

Ja, det gjør vi! Ta turen innom din nærmeste Gullfunn butikk, så hjelper de deg videre med dette!

Prisen for batteriskift er på ca. 200 kr. Dersom klokken må sendes til urmaker kan prisen bli høyere, og butikken kan da gi deg et prisoverslag.

Tilbyr dere gravering på smykkene på nett?

Vi tilbyr gravering på utvalgte varer i nettbutikken. For produktene der dette er mulig kan du legge på graveringen når du legger produktet i handlekurven.

Alle gifteringer kjøpt hos oss har også kostnadsfri innvendig gravering ved bestilling.

Les mer om gravering her eller gå innom en av våre butikker for å få mer informasjon.

Gifteringer
Kan jeg angre mitt kjøp av gifteringer?

Våre gifteringer blir spesialprodusert, og regler om angrerett gjelder derfor ikke, §22 e. Det er derfor viktig at du velger riktig ring og ringstørrelse før du bestiller.

Ringstørrelsen din kan du få målt hos alle våre butikker, og du kan også prøve vår størrelseguide her: Finn riktig ringstørrelse

Jeg har bestilt feil størrelse på min giftering. Hva gjør jeg nå?

Vi tilbyr gratis målforandring innen 30 dager på gifteringer i gull kjøpt hos oss. Vi dekker kostnaden for målforandring opptil 3 størrelser opp og 3 størrelser ned. Må ringen reguleres utover dette dekker vi ikke denne kosten.

Hvor lang er leveringstiden på gifteringer?

Gifteringer fra Moments by Pan Jewelry blir spesiallagd på bestilling, og har en leveringstid på ca. 14 virkedager.

Hvilken bredde skal man velge på gifteringen?

Når du velger giftering, er bredden en viktig faktor som påvirker både komfort og utseende.

Vi tilbyr ringer fra 1,6 mm og opptil 7 mm i bredde. Det er mest vanlig for kvinner å velge 3-4 mm, og for menn er det mest vanlig å velge 4-5 mm.

Smal (1-3 mm)

Perfekt for et delikat og minimalistisk uttrykk. Den smale utformingen gjør dem nette å bære. Skal du bære to ringer på samme finger kan det være lurt å ikke velge en altfor bred ring, så en giftering på 1-3 mm er flott å kombinere med en forlovelsesring på samme finger.

Middels (4-5 mm)

Et klassisk valg som gir balanse mellom stil og komfort. Passer de fleste håndstørrelser og stiler.

Bred (6-7 mm)

For et mer iøyenfallende og kraftig uttrykk. Også ideell for deg som jobber mye med hendene og trenger en mer solid ring.

Hvilket materiale bør gifteringen være i?

Vi anbefaler å velge gifteringer i gult gull. Ringer i gult gull er et godt egnet valg da det har egenskaper som gjør at de tåler å brukes til alle anledninger, og i tillegg er det svært holdbart.

Gifteringer i hvitt gull er også populært, men gullet må rhodineres fra tid til annen og krever mer vedlikehold. Et annet alternativ er gifteringer i sølv, men her vil man oppleve å få slitasje og riper etter hvert. Ønsker du noe mer unikt kan du også gå for en giftering i rosègull.

Vi leverer gifteringer i alle disse materialene og tilbyr også et utvalg av kombinasjon av gult, hvitt og rosègull.

Hvis du er usikker på hvilket materiale du skal velge kan du prøve vår gifteringvelger.

Hvordan finner jeg riktig ringstørrelse?

Det finnes flere måter å finne riktig ringstørrelse på. Du kan ta turen til en av våre butikker for å få hjelp til å måle ringstørrelsen din, eller du kan følge vår guide her: Finn riktig ringstørrelse

Gullvenn (Kundeklubb)
Hvordan endrer jeg mine samtykker til nyhetsbrev, SMS og andre kanaler?
  1. Logg inn på gullfunn.no og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Mine opplysninger & samtykker».
  1. Under «Mine samtykker», trykk på knappen for den kanalen du ikke ønsker å motta kommunikasjon fra lenger. En hvit knapp indikerer at du ikke vil motta kommunikasjon på den kanalen.
  1. Trykk på «Lagre».
Hvordan sier jeg opp medlemskapet i Gullvenn (kundeklubb)?
  1. Logg inn på gullfunn.no og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Mine opplysninger & samtykker».
  1. Helt nederst på siden finner du «Avslutt medlemskapet». Medlemskapet ditt vil bli avsluttet, men du kan alltid melde deg inn igjen.
Hvordan endrer jeg min e-postadresse og andre personopplysninger?
  1. Logg inn på gullfunn.no og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Mine opplysninger & samtykker».
  1. Under «Mine opplysninger», trykk på «Endre». Deretter kan du endre all din informasjon, bortsett fra ditt telefonnummer.
Hvordan endrer jeg mitt telefonnummer?

For å endre telefonnummeret ditt må du ta kontakt med vår kundeservice.

Jeg har fått en kupong, hvor finner jeg den?

Alle dine medlemskuponger finner du i din profil eller i handlekurven når du er logget inn.

  1. Logg inn og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Fordeler & kuponger».
  1. Under «Mine kuponger» vil du finne de kupongene som er gyldige for deg. Finner du ikke kupongen din, vennligst kontakt kundeservice

Dine kuponger kan både brukes på gullfunn.no og i alle våre fysiske butikker.

Hvordan bruker jeg min kupong?

På gullfunn.no

  1. Legg varene du ønsker i handlekurven.
  1. Logg inn og gå til handlekurven.
  1. I handlekurven vil du se en fane merket «Legg til medlemskuponger».
  1. Velg kupongen du ønsker å bruke og trykk på «Bekreft endring». Rabatten vil da automatisk bli trukket fra.

I en gullfunn butikk:

1. Oppgi ditt telefonnummer i kassa

2. Butikkpersonalet fikser resten :)

Gavekort
Kan jeg kjøpe gavekort hos dere?

Ja, hos oss kan du kjøpe digitale gavekort som du både kan bruke på gullfunn.no og i alle våre fysiske butikker. Her kan du lese mer om gavekort hos Gullfunn.

Kan jeg benytte gavekort på gullfunn.no?

Ja, du kan benytte vårt gavekort på Gullfunn.no og i alle våre fysiske butikker.

Hvor lenge er et gavekort gyldig?

Gyldigheten på gavekortet er 1 år fra den dagen gavekortet ble kjøpt.

Hvordan bruker jeg mitt gavekort?

På gullfunn.no

På gullfunn.no velger du gavekort som betalingsmetode og blir videresendt til iGive for betaling. Her må du fylle ut ditt gavekortnummer som du finner på ditt gavekort.

I en Gullfunn butikk

Når du skal betale viser du QR-koden på ditt gavekort til en butikkansatt som da scanner QR-koden for deg.

Hvor kan jeg sjekke saldo på mitt gavekort?

Generell informasjon
Jeg har kjøpt et diamantsmykke på gullfunn.no, hvor finner jeg mitt diamantsertifikat?

Har du kjøpt et diamantsmykke på Gullfunn.no, finner du ditt diamantsertifikat vedlagt i e-posten fra oss som heter “Hurra - din ordre er nå på vei!”. Denne e-posten mottar du straks din ordre er plukket og sendt fra vårt lager.

Er du medlem hos oss kan du også finne diamantsertifikatet ditt lagret under “Mine Sider” og “Diamantsertifikat”.

Jeg har mistet mitt diamantsertifikat. Hva gjør jeg?

Dersom du har mistet ditt diamantsertifikat kan du komme innom en av våre butikker eller sende oss et bilde av kjøpsbeviset ditt, slik at vi kan hjelpe deg med å opprette et nytt.

Hvordan finner jeg riktig ringstørrelse?

Det finnes flere måter å finne riktig ringstørrelse. Du kan dra innom en av våre butikker eller du kan du følge vår guide her: Finn riktig ringstørrelse

Kjøper dere smykker?

Vi kjøper dessverre ikke gull eller andre smykker, men alle våre butikker kan ta inn smykker og klokker til reparasjon eller de kan smelte ditt gull/dine smykker om til andre smykker.