Ofte stilte spørsmål

Ordre

Hvor er min ordre?

Du kan se status på din ordre under "Min side" på gullfun.no om du er medlem. Er du ikke medlem kan du ikke se din status på nettsiden. Du kan da følge din ordre fra bestilling til du mottar pakken.

Underveis i sendingen kan du spore din pakke via Posten. Du mottar en egen epost fra Posten med sporinglink. Merk at dette kun gjelder om du har valgt levering i postkasse/postkontor eller hjemlevering.

Hvis du har valgt klikk og hent kan du ikke spore pakken under sending, men når pakken er ankommet din valgte butikk, vil du motta en hentemelding. Har du ikke fått hentemelding etter 3-5 virkedager etter du bestilte, ta kontakt med kundeservice. Les mer om frakt og levering her

Kan jeg kansellere eller gjøre endringer på min ordre?

Vårt lager jobber utrolig raskt, så vi får ikke kansellert eller gjort endringer på din ordre etter bestillingen er lagt. Du kan benytte deg av din angrerett eller bytterett om du har valgt feil. Skulle du vært så uheldig og gjort en feil ved bestilling av gifteringer ta kontakt med kundeservice. Les mer om våre bytte og retur regler her

Hva gjør jeg om pakken min er blitt borte?

Om din pakke er blitt borte under sending kan du ta kontakt med kundeservice, så skal vi hjelpe deg.

Levering

Hvor lang leveringstid har dere?

Vi leverer innen 3-5 virkedager i hele Norge, gjelder ikke Svalbard eller Jan Mayen. Spesialbestillinger, Gifteringer fra moments by Pan Jewelry og bunadsølv har leveringstid på ca. 14 virkedager. Les mer om leveringstid her

Hvilke leveringsmetoder kan jeg benytte meg av?

Du kan velge mellom tre forskjellig leveringsmetoder

  • I postkasse/post i butikk Ordre med verdi opptil 1500 kr sendes med Posten til din postkasse. Ordre med verdi over 1500 kr blir levert som Posten servicepakke til nærmeste Posten hentested.
  • Klikk og hent til din valgte Gullfunn butikk
  • Hjemlevering
Hva koster levering?

Prisen på levering er varierende ut fra hvilket leveringsalternativ du har valgt:

  • Fri frakt: Klikk og hent og Klikk og reserver.
  • Levering i postkassen eller nærmeste postkontor/post i butikk: 57kr(Fri frakt på ordre over 500 kr for Gullvenner)
  • Levering på døren: 139kr

Betaling

Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

Hos oss har vi flere betalingsmetoder slik at du kan velge den metoden som passer deg best. Du kan velge å dele opp betalingen eller betale senere med Klarna, benytte vipps, debit- eller kredittkort eller gavekort fra Gullfunn.

Når trekkes betalingen fra konto?

Når du legger en nettordre hos oss vil beløpet blir reservert på din konto og trukket først når varen blir sendt. Har du benyttet deg av Klarna vil du finne all informasjon på deres sider.

Betalingen blir avvist. Hva gjør jeg?

Om du opplever problemer med betaling anbefaler vi deg og sjekke saldo på din konto om du betaler med VIPPS eller Debit/Kredittkort. Betaler du via Klarna så kan du å ta direkte kontakt med Klarna kundesenter. Om du fortsatt opplever problemer ta kontakt med kundeservice.

Kan jeg betale med gavekort?

Ja, du kan betale med gavekort i alle våre fysiske butikker og på gullfunn.no

Bytte og retur

Jeg skal bytte en vare hvordan går jeg frem?

Vi har utvidet bytterett ✨ Alle gaver kjøpt i perioden 01.11.23 til og med 24.12.23 kan byttes i en av våre butikker innen 31.01.24. Du kan kun bytte varer i en av våre fysiske butikker.

Bytteretten gjelder på alle varer kjøpt på Gullfunn.no eller i en av våre fysisk butikk, unntatt spesialbestillinger, produkter som er gravert etter eget ønske, gifteringer fra Moments by Pan Jewelry.

Du har 30 dagers bytterett fra dagen du mottok din(-e) varer fra oss. Varen(-e) du skal bytte må være i samme stand og i den emballasjen som da du mottok den/dem. Du må ha med deg kjøpsbevis/byttelapp for å gjennomføre byttet. Du kan bytte i et annet produkt eller en få en tilgodelapp.

Hvor lang er bytteretten?

Vi har utvidet bytterett ✨ Alle gaver kjøpt i perioden 01.11.23 til og med 24.12.23 kan byttes i en av våre butikker innen 31.01.24. Bytteretten gjelder på alle varer kjøpt på Gullfunn.no eller i en av våre fysisk butikk, unntatt spesialbestillinger, produkter som er gravert etter eget ønske, gifteringer fra Moments by Pan Jewelry. Ellers har du 30 dagers bytterett fra dagen du mottok din(-e) varer fra oss.

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten, hvordan går jeg frem?

For deg som handler på gullfunn.no har du 30 dagers angrerett. Angreretten gjelder i 30 dager fra dagen du mottok varene fra oss. Varene du vil returnere må være i samme stand som da du mottok dem. Gullvenn-medlemmer kan enkelt registrere returen under Mine Sider for bedre oversikt og sporing. Ønsker du å benytte deg av angreretten se hvordan her

Når får jeg pengene tilbake for min retur?

Når din retur er kommet til vårt lager vil du får en bekreftelse på mail og du vil motta din refusjon til samme konto innen ca. 10 virkedager. Om du ikke har betalt din ordre hos Klarna vil denne bli slettet.

Koster det noe å returnere varene hos dere?

Ja, det koster å returnere dine varer. Beløpet varierer utifra hvilken leverandør du benytter når du returnerer varen(e).

Du som kunde er ansvarlig for din retur og kan fritt velge hvilken leverandør du benytter, men vi anbefaler at du bruker Posten som leverandør. Gullvenn-medlemmer kan enkelt registrere returen under "Mine Sider" for bedre oversikt og sporing. Returkostnaden (57 kr) håndteres sammen med returprosessen. Hvis du ikke er medlem, anbefaler vi at du registrerer din retur her: RETUR. Din forsendelse vil da bli sporet. Returkostnaden (57 kr) betales ved innlevering på posten.

Hvordan kan jeg reservere en vare i butikk?

Om du ønsker å reservere en vare i en av våre fysiske butikker helt kostnadsfritt samme dag, velger du "Reserver i butikk" på produktsiden. Du kan da hente varen så fort du har fått melding fra din valgte butikk at varen er klar til henting. Varen kan kun hentes i butikkens åpningstid.

Du betaler når du henter varen i din valgte butikk.

Din ordre er reservert under ditt navn i 2 virkedager fra du mottar SMS om at ordren er klar.

Reklamasjon

Hvor lang reklamasjonstid har jeg?

Varer kjøpt hos Gullfunn har 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, eller fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig mer enn to år. Slitasje og skader forårsaket av feil eller mangelfull vedlikehold dekkes ikke av reklamasjonsretten. Klokker kjøpt hos Gullfunn har også 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, men noen klokkeleverandører har garantier utover dette. Slitasje og skader forårsaket av feil eller mangelfull vedlikehold dekkes ikke av reklamasjonsretten. Vil du vite mer? All informasjon tilknyttet reklamasjon og dine rettigheter som forbruker kan du lese her.

Hvordan reklamerer jeg på et produkt?

Bor du i nærheten av en av våre Gullfunn butikker kan du ta med deg varen til butikken også vil de hjelpe deg videre. Dette gjelder varer kjøpt både på nett og i fysisk butikk. Husk å ta med deg kjøpsbevis i form av kvittering, byttelapp eller ordrebekreftelse. Om du bor langt unna en av våre Gullfunn butikker kan vi hjelpe deg med din reklamasjon. Kontakt kundeservice.

Hvordan kan jeg justere størrelsen på min ring?

Besøk en av våre butikker for å finne om ut om ringen kan målforandres og eventuelt hvor mange størrelser den kan justeres. Butikkene vil også kunne gi deg et prisoverslag på hva det vil koste.

Alle gullringer som er kjøpt hos oss til ordinær pris har gratis målforandring opp til 3 størrelser opp eller ned. Er ringen er kjøpt på kampanje koster det 350kr.

Jeg har smykker som trenger reparasjon, kan dere hjelpe meg med det?

Da kan du besøke en av våre fysiske butikker som sitter med god kunnskap og klar til å hjelpe og veilede deg, samt kunne gi et prisoverslag på hva en reparasjon vil koste.

Våre butikker kan også ta i mot bestillinger på smykker du ønsker å smelte om eller lage nye.

Jeg ønsker å målforandre min ring. Kan jeg gjøre dette hos dere?

Ja, du kan gjøre dette hos oss.

Alle gullringer som er kjøpt til ordinær pris hos oss og er ubrukt har gratis målforandring innen 30 dager og 30 dagers bytterett. Vi dekker kun kostnaden for målforandring opptil 3 størrelser opp og 3 størrelser ned.

Dersom ringen er kjøpt på kampanje koster målforandring 350kr😊

Om du har en ring som ikke er kjøpt hos oss kan alle våre butikker hjelpe deg videre med regulering, og du kan også be om et prisoverslag, hvis du ønsker!

Målforandring tar ca. 3-4 uker, det varierer litt fra butikk til butikk.

Bytter dere batterier på klokker?

Ja, det gjør vi! Ta turen innom din nærmeste Gullfunn butikk for batteriskift!

Prisen er på ca. 200kr, men prisen avhenger av hvilken klokke du har. Dersom klokken må sendes til urmaker eller lignende kan prisen bli høyere.

Alle Gullvenner har alltid 30% på batteriskift!

Tilbyr dere gravering på smykkene på nett?

Alle gifteringer kjøpt hos oss har kostnadsfri gravering ved bestilling.

Vi tilbyr dessverre ikke gravering på alle varene våre i nettbutikken enda, så jeg vil anbefale deg å gå innom din nærmeste Gullfunn butikk for mer informasjon om dette.

Gullvenn (Kundeklubb)

Hvordan endrer jeg mine samtykker til nyhetsbrev, SMS og andre kanaler?
  1. Logg inn på gullfunn.no og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Mine opplysninger & samtykker».
  1. Under «Mine samtykker», trykk på knappen for den kanalen du ikke ønsker å motta kommunikasjon fra lenger. En hvit knapp indikerer at du ikke vil motta kommunikasjon på den kanalen.
  1. Trykk på «Lagre».
Hvordan sier jeg opp medlemskapet i Gullvenn (kundeklubb)?
  1. Logg inn på gullfunn.no og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Mine opplysninger & samtykker».
  1. Helt nederst på siden finner du «Avslutt medlemskapet». Medlemskapet ditt vil bli avsluttet, men du kan alltid melde deg inn igjen.
Hvordan endrer jeg min e-postadresse og andre personopplysninger?
  1. Logg inn på gullfunn.no og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Mine opplysninger & samtykker».
  1. Under «Mine opplysninger», trykk på «Endre». Deretter kan du endre all din informasjon, bortsett fra ditt telefonnummer.
Hvordan endrer jeg mitt telefonnummer?

For å endre telefonnummeret ditt, vennligst ta kontakt med vår kundeservice.

Jeg har fått en kupong, hvor finner jeg den?

Alle dine medlemskuponger finner du i din profil eller i handlekurven når du er logget inn.

  1. Logg inn og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Fordeler & kuponger».
  1. Under «Mine kuponger» vil du finne de kupongene som er gyldige for deg. Finner du ikke kupongen din, vennligst kontakt kundeservice

Dine kuponger kan både brukes på gullfun.no og i alle våre fysiske butikker.

Hvordan bruker jeg min kupong?

På gullfunn.no

  1. Legg varene du ønsker i handlekurven.
  1. Logg inn og gå til handlekurven.
  1. I handlekurven vil du se en fane merket «Legg til medlemskuponger».
  1. Velg kupongen du ønsker å bruke og trykk på «Bekreft endring». Rabatten vil da automatisk bli trukket fra.

I en gullfunn butikk:

  1. Oppgi ditt telefonnummer i kassa
  1. Butikkpersonalet fikser resten :)

Gavekort

Kan jeg kjøpe gavekort hos dere?

Ja, hos oss kan du kjøpe digitale kort som du både kan bruke på gullfunn.no og i alle våre fysiske butikker. Du kan kjøpe gavekort her

Kan jeg benytte gavekort på gullfunn.no?

Ja, du kan bruke alle våre gavekort på gullfunn.no og i alle våre fysiske butikker.

Hvor lenge er et gavekort gyldig?

Gyldigheten på gavekortet er 1 år fra den dagen gavekortet ble kjøpt.

Hvordan bruker jeg mitt gavekort?

På gullfunn.no

På gullfunn.no velger du gavekort som betalingsmetode og blir videresendt til iGive for betaling. Her må du fylle ut ditt gavekortnummer som du finner på ditt gavekort.

I en Gullfunn butikk

Når du skal betale viser du QR koden på ditt gavekort til en butikkansatt som da scanner QR koden for deg.

Hvor kan jeg sjekke saldo på mitt gavekort?

Generell informasjon

Jeg har kjøpt et diamantsmykke på gullfunn.no, hvor finner jeg mitt diamantsertifikat?

Har du kjøpt et diamantsmykke på gullfunn.no, finner du link til ditt diamantsertifikat i e-posten fra oss som heter “Bestillingen din hos Gullfunn er nå fullført”. Denne mottar du straks din ordre er plukket og sendt fra vårt lager.

I diamantsertifikatet oppgis det hvor mange diamanter smykket har, total vekt (carat), farge, klarhet og slip.

Jeg har mistet mitt diamantsertifikat. Hva gjør jeg?

Dersom du har mistet ditt diamantsertifikatet kan du komme innom en av våre butikker eller sende oss et bilde av kjøpsbeviset ditt. Så vil vi hjelpe deg med å opprette et nytt.

Hvordan finner jeg riktig ringstørrelse?

Det finnes flere måter å finne riktig ringstørrelse, her kan du følge vår guide:

Kjøper dere smykker?

Vi kjøper dessverre ikke gull eller andre smykker, men alle våre butikker kan ta inn smykker og klokker til reparasjon eller de kan smelte om ditt gull/dine smykker om til andre smykker.