Ofte stilte spørsmål

Ordre

Hvor er min ordre?

Som medlem kan du se statusen på din ordre under “Min side” på Gullfunn.no.

Når din ordre er sendt fra oss vil du motta en bekreftelse på mail om at ordren er sendt, og underveis i sendingen kan du følge pakkens reise via sporingslenken du finner i Posten appen eller mottar på e-post fra Posten.

Har du valgt "Utlevering i butikk - Gullfunn"? Da vil du ikke motta en sporingslenke fra Posten, men istedet motta en SMS fra butikken når pakken er klar til henting. Har du ikke fått SMS etter 3-5 virkedager etter du bestilte, ta kontakt med kundeservice.

Kan jeg kansellere eller gjøre endringer på min ordre?

Nei, du kan ikke kansellere eller gjøre endringer på din ordre.

Vårt lager jobber utrolig raskt, så vi får ikke kansellert eller gjort endringer på din ordre etter bestillingen er lagt. Du kan benytte deg av din angrerett eller bytterett om du har valgt feil. Les mer om våre bytte og retur regler her

Hva gjør jeg om pakken min er blitt borte?

Om din pakke er blitt borte under sending kan du ta kontakt med kundeservice her, så skal vi hjelpe deg.

Levering

Hvor lang leveringstid har dere?

Vi leverer innen 3-5 virkedager i hele Norge, gjelder ikke Svalbard eller Jan Mayen. Spesialbestillinger, Gifteringer fra moments by Pan Jewelry og bunadsølv har leveringstid på ca. 14 virkedager. Les mer om leveringstid her

Hvilke leveringsmetoder kan jeg benytte meg av?

Du kan velge mellom tre forskjellig leveringsmetoder

  • I postkasse/post i butikk Ordre med verdi opptil 1500 kr sendes med Posten til din postkasse. Ordre med verdi over 1500 kr blir levert som Posten servicepakke til nærmeste Posten hentested.
  • Klikk og hent til din valgte Gullfunn butikk
  • Hjemlevering
Hva koster levering?

Prisen på levering er varierende ut fra hvilket leveringsalternativ du har valgt:

  • Fri frakt: Klikk og hent og Klikk og reserver.
  • Levering i postkassen eller nærmeste postkontor/post i butikk: 59kr(Fri frakt på ordre over 500 kr for Gullvenner)
  • Levering på døren: 139kr
Hvordan kan jeg reservere en vare i butikk?

Om du ønsker å reservere en vare i en av våre fysiske butikker helt kostnadsfritt samme dag, velger du "Reserver i butikk" på produktsiden. Du kan da hente varen så fort du har fått melding fra din valgte butikk at varen er klar til henting. Varen kan kun hentes i butikkens åpningstid.

Du betaler når du henter varen i din valgte butikk.

Din ordre er reservert under ditt navn i 2 virkedager fra du mottar SMS om at ordren er klar.

Betaling

Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

Hos oss har vi flere betalingsmetoder slik at du kan velge den metoden som passer deg best. Du kan velge å dele opp betalingen eller betale senere med Klarna, benytte vipps, debit- eller kredittkort eller gavekort fra Gullfunn.

Når trekkes betalingen fra konto?

Når du legger en nettordre hos oss vil beløpet blir reservert på din konto og trukket først når varen blir sendt. Har du benyttet deg av Klarna vil du finne all informasjon på deres sider.

Betalingen blir avvist. Hva gjør jeg?

Om du opplever problemer med betaling anbefaler vi deg og sjekke saldo på din konto om du betaler med VIPPS eller Debit/Kredittkort. Betaler du via Klarna så kan du å ta direkte kontakt med Klarna kundesenter. Om du fortsatt opplever problemer ta kontakt med vår kundeservice.

Kan jeg betale med gavekort?

Ja, du kan betale med gavekort i alle våre fysiske butikker og på gullfunn.no

Bytte og retur

Jeg ønsker å bytte en vare. Hvordan går jeg frem?

Du har 30 dagers bytterett på alle varer kjøpt på Gullfunn.no eller i en av våre fysiske butikker, unntatt spesialbestillinger, produkter som er gravert etter eget ønske, og gifteringer fra Moments by Pan Jewelry.

Det er kun mulig å bytte varer i fysisk butikk. Varen(-e) du skal bytte må være ubrukt, og i samme stand og emballasjen som da du mottok den/dem. Du kan bytte i et annet produkt eller en få en tilgodelapp.

Husk å ta med deg kjøpsbevis/byttelapp eller vise til din ordrebekreftelse for å gjennomføre byttet.

Hvor lang er bytteretten?

Det er 30 dagers bytterett på alle varer kjøpt på Gullfunn.no og i våre fysiske butikker.

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten, hvordan går jeg frem?

For deg som har handlet på Gullfunn.no har du 30 dagers angrerett. Angreretten gjelder fra du mottok varene fra oss, og må være i samme stand som da du mottok dem. Gullvenn-medlemmer kan enkelt registrere returen under Mine Sider for bedre oversikt og sporing. Ønsker du å benytte deg av angreretten kan du se hvordan her.

Det er ingen angrerett på varer kjøpt i fysisk butikk. Varer kjøpt i butikk har 30 dagers bytterett, og kan byttes til noe annet eller få en tilgodelapp.

Når får jeg pengene tilbake for min retur?

Når ordren din er mottatt tilbake på vårt lagervil du få en bekreftelse på mail, og du vil motta din refusjon til samme konto innen ca. 10 virkedager. Om du ikke har betalt fakturaen hos Klarna vil denne bli slettet.

Koster det noe å returnere varene hos dere?

Ja, det koster å returnere dine varer. Beløpet varierer utifra hvilken leverandør du benytter når du returnerer varen(e).

Du som kunde er ansvarlig for din retur og kan fritt velge hvilken leverandør du benytter, men vi anbefaler at du bruker Posten som leverandør. Gullvenn-medlemmer kan enkelt registrere returen under "Mine Sider" for bedre oversikt og sporing. Returkostnaden (57 kr) håndteres sammen med returprosessen. Hvis du ikke er medlem, anbefaler vi at du registrerer din retur her: RETUR. Din forsendelse vil da bli sporet. Returkostnaden (57 kr) betales ved innlevering på posten.

Reklamasjon

Hvor lang reklamasjonstid har jeg?

Varer kjøpt hos Gullfunn har 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, eller 5 år dersom produktet er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år. Slitasje og skader forårsaket av feil eller mangelfullt vedlikehold dekkes ikke av reklamasjonsretten. Klokker kjøpt hos Gullfunn har også 2 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, men noen klokkeleverandører har garantier utover dette. Vil du vite mer? All informasjon tilknyttet reklamasjon og dine rettigheter som forbruker kan du lese her.

Hvordan reklamerer jeg på et produkt?

Bor du i nærheten av en av våre Gullfunn butikker anbefaler vi å ta med varen til en butikk slik at de kan hjelpe deg videre. Dette gjelder varer kjøpt både på nett og i fysisk butikk. Husk å ta med deg kjøpsbevis i form av kvittering, byttelapp eller ordrebekreftelse.

Om du bor langt unna en av våre Gullfunn butikker, ta kontakt med kundeservice så vil vi hjelpe deg videre med din reklamasjon.

Jeg ønsker å justere størrelsen på min ring. Kan jeg gjøre dette hos dere?

Ja, du kan gjøre dette hos oss!

Har du kjøpt ringen hos Gullfunntilbyr vi gratis målforandring innen 30 dager, samt 30 dagers bytterett til en annen størrelse. Vi dekker kostnaden for målforandring opptil 3 størrelser opp og 3 størrelser ned. Dersom ringen er kjøpt på kampanje koster målforandring 350kr.

Om du har en ring som ikke er kjøpt hos oss kan alle våre butikker hjelpe deg videre med regulering, og du kan også be om et prisoverslag!

Service

Jeg ønsker å justere størrelsen på min ring. Kan jeg gjøre dette hos dere?

Ja, du kan gjøre dette hos oss!

Har du kjøpt ringen hos Gullfunntilbyr vi gratis målforandring innen 30 dager, samt 30 dagers bytterett til en annen størrelse. Vi dekker kostnaden for målforandring opptil 3 størrelser opp og 3 størrelser ned. Dersom ringen er kjøpt på kampanje koster målforandring 350kr.

Om du har en ring som ikke er kjøpt hos oss kan alle våre butikker hjelpe deg videre med regulering, og du kan også be om et prisoverslag!

Jeg har smykker som trenger reparasjon, kan dere hjelpe meg med det?

Da kan du besøke en av våre fysiske butikker som sitter med god kunnskap og er klare til å hjelpe deg videre! Hos butikken kan du også be om et prisoverslag på hva en reparasjon vil koste.

Våre butikker kan også ta imot bestillinger på smykker, om du ønsker å smelte om eller et eget spesiallagd design!

Bytter dere batterier på klokker?

Ja, det gjør vi! Ta turen innom din nærmeste Gullfunn butikk, så hjelper de deg videre med dette!

Prisen for batteriskift er på ca. 200kr. Dersom klokken må sendes til urmaker kan prisen bli høyere, og butikken kan da gi deg et prisoverslag.

Alle Gullvenner har alltid 30% på batteriskift!

Tilbyr dere gravering på smykkene på nett?

Alle gifteringer kjøpt hos oss har kostnadsfri gravering ved bestilling.

Vi tilbyr gravering på utvalgte varer i nettbutikken. Er det en vare du ønsker å gravere så jeg vil anbefale deg å gå innom din nærmeste Gullfunn butikk for mer informasjon.

Gifteringer

Kan jeg angre mitt kjøp av gifteringer?

Våre gifteringer blir spesialprodusert, og regler om angrerett gjelder derfor ikke, §22 e. Det er derfor viktig at du velger riktig ringstørrelse før du bestiller.

Ringstørrelsen din kan du få målt hos alle våre butikker, og du kan også prøve vår størrelseguide:

Finn riktig ringstørrelse

Jeg har bestilt feil størrelse på min giftering. Hva gjør jeg nå?

Vi tilbyr gratis målforandring innen 30 dager på gifteringer i gull kjøpt hos oss. Vi dekker kostnaden for målforandring opptil 3 størrelser opp og 3 størrelser ned. Må ringen reguleres utover dette dekker vi ikke denne kosten.

Hvor lang er leveringstiden på gifteringer?

Gifteringer fra Moments by Pan Jewelry blir spesiallagd på bestilling, og har en leveringstid på ca. 14 virkedager.

Gullvenn (Kundeklubb)

Hvordan endrer jeg mine samtykker til nyhetsbrev, SMS og andre kanaler?
  1. Logg inn på gullfunn.no og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Mine opplysninger & samtykker».
  1. Under «Mine samtykker», trykk på knappen for den kanalen du ikke ønsker å motta kommunikasjon fra lenger. En hvit knapp indikerer at du ikke vil motta kommunikasjon på den kanalen.
  1. Trykk på «Lagre».
Hvordan sier jeg opp medlemskapet i Gullvenn (kundeklubb)?
  1. Logg inn på gullfunn.no og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Mine opplysninger & samtykker».
  1. Helt nederst på siden finner du «Avslutt medlemskapet». Medlemskapet ditt vil bli avsluttet, men du kan alltid melde deg inn igjen.
Hvordan endrer jeg min e-postadresse og andre personopplysninger?
  1. Logg inn på gullfunn.no og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Mine opplysninger & samtykker».
  1. Under «Mine opplysninger», trykk på «Endre». Deretter kan du endre all din informasjon, bortsett fra ditt telefonnummer.
Hvordan endrer jeg mitt telefonnummer?

For å endre telefonnummeret ditt, vennligst ta kontakt med vår kundeservice.

Jeg har fått en kupong, hvor finner jeg den?

Alle dine medlemskuponger finner du i din profil eller i handlekurven når du er logget inn.

  1. Logg inn og trykk på profilikonet øverst til høyre.
  1. Velg «Fordeler & kuponger».
  1. Under «Mine kuponger» vil du finne de kupongene som er gyldige for deg. Finner du ikke kupongen din, vennligst kontakt kundeservice

Dine kuponger kan både brukes på gullfun.no og i alle våre fysiske butikker.

Hvordan bruker jeg min kupong?

På gullfunn.no

  1. Legg varene du ønsker i handlekurven.
  1. Logg inn og gå til handlekurven.
  1. I handlekurven vil du se en fane merket «Legg til medlemskuponger».
  1. Velg kupongen du ønsker å bruke og trykk på «Bekreft endring». Rabatten vil da automatisk bli trukket fra.

I en gullfunn butikk:

  1. Oppgi ditt telefonnummer i kassa
  1. Butikkpersonalet fikser resten :)

Gavekort

Kan jeg kjøpe gavekort hos dere?

Ja, hos oss kan du kjøpe digitale kort som du både kan bruke på gullfunn.no og i alle våre fysiske butikker. Du kan kjøpe gavekort her

Kan jeg benytte gavekort på gullfunn.no?

Ja, du kan benytte vårt gavekort på Gullfunn.no og i alle våre fysiske butikker.

Hvor lenge er et gavekort gyldig?

Gyldigheten på gavekortet er 1 år fra den dagen gavekortet ble kjøpt.

Hvordan bruker jeg mitt gavekort?

På gullfunn.no

På gullfunn.no velger du gavekort som betalingsmetode og blir videresendt til iGive for betaling. Her må du fylle ut ditt gavekortnummer som du finner på ditt gavekort.

I en Gullfunn butikk

Når du skal betale viser du QR koden på ditt gavekort til en butikkansatt som da scanner QR koden for deg.

Hvor kan jeg sjekke saldo på mitt gavekort?

Generell informasjon

Jeg har kjøpt et diamantsmykke på gullfunn.no, hvor finner jeg mitt diamantsertifikat?

Har du kjøpt et diamantsmykke på Gullfunn.no, finner du ditt diamantsertifikat vedlagt i e-posten fra oss som heter “Hurra - din ordre er nå på vei!”. Denne e-posten mottar du straks din ordre er plukket og sendt fra vårt lager.

Er du medlem hos oss kan du også finne diamantsertifikatet ditt lagret under “Mine Sider” og “Diamantsertifikat”.

Jeg har mistet mitt diamantsertifikat. Hva gjør jeg?

Dersom du har mistet ditt diamantsertifikatet kan du komme innom en av våre butikker eller sende oss et bilde av kjøpsbeviset ditt. Så vil vi hjelpe deg med å opprette et nytt.

Hvordan finner jeg riktig ringstørrelse?

Det finnes flere måter å finne riktig ringstørrelse, her kan du følge vår guide:

Kjøper dere smykker?

Vi kjøper dessverre ikke gull eller andre smykker, men alle våre butikker kan ta inn smykker og klokker til reparasjon eller de kan smelte om ditt gull/dine smykker om til andre smykker.